Radikale Venstre Greve-Solrød

Danmark har brug for en ny retning

Vi står på tærsklen til et valgår. En afgørende politisk sæson står for døren. Det er nu, vi skal lægge alle kræfter i. Nu kursen skal sættes for en ny retning for Danmark.
Det kommende år står danskerne over for et afgørende valg: Skal Danmarks næste regering gå i Dansk Folkepartis retning eller i vores?

Vil vi bekæmpe klimaforandringer eller fortsætte diskussionen om, hvorvidt de er menneskeskabte? Vil vi finde fælles europæiske løsninger på grænseoverskridende problemer, eller skal vi ud af EU? Vil vi have flere flygtninge i arbejde, eller skal vi hellere have et integrationsstop og hegne mennesker inde i årevis med ingen anden udsigt end en mur? Vil vi lade virksomhederne hente den arbejdskraft, de har brug for i udlandet, eller lukke øjnene og ørerne for, at der akut er brug for mennesker, der kan tage fat?

Jeg tror mange opfatter politikere som nogen, der siger og mener hvad som helst for at få magten. Men her er faktisk et reelt politisk valg: Skal vi finde rigtige løsninger på virkelighedens problemer eller fortsætte symbolpolitikken? Jeg er ikke i tvivl: Danmark har brug for en ny retning.

Derfor har vi givet danskerne en garanti. Efter næste valg støtter Radikale Venstre kun en ny regering, der gør sig uafhængig af Dansk Folkepartis politik. Vil man tælle vores mandater med, kan man ikke regne vores politik fra. Det er klart.

Danmark har ikke bare brug for en ny regering. Vi har brug for en ny retning. Fremad! Mod et grønnere, stærkere og friere Danmark.